LCHF?


Här kommer ännu mera text! Orkar ni läsa verkligen?

Som jag märker när jag läser er andras bloggar verkar Low Carb High Fat vara 'inne' nu! Eller GI. Och det är det jag tänker anpassa mig lite efter. Eller jag tänker anpassa metoderna efter mina behov! Jag vet sedan tidigare erfarenheter att det är kolhydraterna som får mig ur balans. Jag får ofta ont i magen av att äta snabba och 'dåliga' kolhydrater. Och det är dessutom de som brukar sätta igång kravet och hetsätningarna (Ja, jag skäms!! Känner mig så äcklig.).

Så därför blir det någon form av GI / LCHF för mig! =) Dock ingen strikt diet - regler är till för att brytas, detsamma gäller dieter.
Men det här med att äta 'fett' är för mig jobbigt! Det sitter i sen en tid med matbesatthet för ca 3 år sedan. Att fett inte är bra. Men jag ska förska så gott det går! Men med massa omättat- och fleromättat fett såklart! Och skippar nog grädden i såsen. Får bli mjölk.

Har jag däremot långa och jobbiga arbetspass framför mig kan jag klämma in sk. 'bra' kolhydrater för att få extra energi. Visst, det kanske tar längre tid att tappa de oönskade kilorna, men det kommer också bli bestående när jag väl är där - utan förbud. Det räcker med att jag sumpar allt godis what so ever!

Kommentarer
Postat av: ems

Vad har du gjort/ska göra på sportlovet?

2009-02-19 @ 23:59:34
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja man måste ju anpassa sig efter vad kroppen gillar. Och köra på det som funkar bäst för en själv! :)

2009-02-20 @ 08:21:02
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0